joi, 19 februarie 2009

O idee mai buna pentru noua taxa.



In loc sa punem o taxa idioata, parerea mea, ar fi mai bine sa obligam lumea sa nu mai polueze, dar in acelasi timp, statul sa castige bani, productia interna sa castige, si sa castige si oamenii de rand.
Ia spuneti? absolut imposibil.

Pai... e absolut posibil...
Luam modelul Germaniei (o sa explic ideea cu aproximatie, pentru ca nu il cunosc in detaliu modelul german)

1. Stabilesti norma minima de poluare in Romania, sa zicem Euro4.
2. Stabilesti o data de la care este interzisa conducerea autovehiculelor fara norma de poluare Euro4, sa zicem peste 1 an, la 19
februarie 2010 intra in viguare.
3. Autorizezi niste service`uri auto, niste inseamnand cateva sute in totata tara, sa instaleze catalizatoare Euro 4.
4. Autorizezi cativa importatori, sa aduca catalizatoare de calitate de dincolo (in caz ca la noi nu se produc)

Bun... astea fiind rezolvate, oameni o sa se duca sa de-a in medie 300 euro pe un catalizator Euro4.
Avand in vedre ca in romania sunt aproximativ 2.8 milioane de masini care nu intrunesc aceasta norma, asta ar inseamna 840 milioane de euro rulati numai pentru aducerea la norme a masini. 19%, TVA se duce la stat, deci vreo 200 de milioane de euro.
Serviceurile auto supravietuiesc crizei, o parte din importatori supravietuiesc. Oameni isi conduc masinile incontinuare, nu iese lumea in strada... deci toata lumea e multumita.Mai ramane problema producatorilor autohtoni.
Hai sa o rezolvam si pe asta, in maxim 2 ani, majoritatea masinilor care au fost aduse anul trecut in tara, cu o vechime de peste 12 ani o sa "pice", lumea o sa vrea masina noua. Alea peste 12 ani sunt cu sutele de mii, deci, bagi programul rabla iar, Dacia-Renault vinde iar o carca de masini, toata lumea e multumita, dealerii de la Dacia si nu numai, vand masini, somajul nu mai creste, ba din potriva scade, pentru va fi nevoie de oameni la service-uri, la importuri, la reprezentate, etc.
 ITP`ul iar castiga banii aia pe care i`am scris in articolul trecut, pentru ca trebuie sa inspectezi masina dupa ce ti`ai pus catalizatorul.RAR`ul trebuie sa il omologheze, care inseamna minim 150 euro pe masina, deci = 420 milioane de euro.
Mai are rost sa mai discutam?
Ultimul calcul:85 milioane de la calculul de importat masini + inca 200 numai TVA`ul din Catalizatoare + vreo inca 200 milioane de la RAR sunt aproape 1 miliard de euro, si toate astea intr`un an.
Stiti care e bugetul Romaniei pe 2009? In jur de 30 de miliarde de euro.
Asta inseamna aporx. 3.3% din bugetul romaniei pe 1 an de zile.
Stiti cat primeste invatamauntul anu` asta din buget? 6%
Daca astia e jumatate din bugetul invatamantului pe 1 an, imaginati`va cati bani sunt, inseamna acoperirea deficitului bugetar al romaniei.
Inseamna diferenta intre bunastare si criza.

Ce spuneti?
Noi sa fim sanatosi, ca belelele curg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu