joi, 19 februarie 2009

Taxa de Poluare pe intelesul tuturor

Azi discutam, dragi copii, despre o taxa care este ilegala, necosntitutionala, si incalca dreptul la libera alegere si la comertul liber, plus incalca prevederile Uniunii Europene cu privire la Discriminare.
Ce ziceti? Incalca destule? De unde stiu eu, totusi toate chestiile astea, si cu ce ne afecteaza chestia asta pe toti.
Pai mai intai, despre care taxa e vorba?
Taxa de poluare aplicata autovehiculelor auto, taxa tariceanu ("t" intentionat), taxa de mediu, de prima inmatriculare, de poluare, de prostire, de tampire, de ce vreti voi e taxa, numai o taxa buna nu e.
De ce sustin eu lucrurile astea?
Pai hai sa vedem.
Sa o luam cu inceputul.
Prima oara a fost taxa. Fiind prea mic si neinteresat de ea, nu va pot spune prea multe, doar ca, in momentul cand incepeam si eu sa vreau sa cumpar masina de dincolo, adica asta-vara, inca era in vigoare aia, si era uriasa.
Bun.
Au scazut-o din 1 iunie. Bun. Asta chiar a fost buna, de ce spun BUNA? Pentru ca multa lume o sa imi sara in cap.
Pentru ca toata lumea cumpara masini de dincolo, sa le spunem rable, eu am adus 13 BMW`uri de acolo si cam stiu ce "rable" sunt, deci, intra bunuri in tara (acum carcotasii ar spune, ca nu sunt bunuri sunt rable, dobitocilor, sunt bunuri, fie ele si rable) care, pentru a circula cu ele, trebuie sa le duci la un ITP, sa platesti o asigurare, de numere provizorii, de numere "negre", de ce vrei tu, sa platesti un impozit la fisc pe masina dupa ce ai inmatriculat masina, sa cumperi benzina, sa te duci cu masina la reparat, probabil des -e rabla-, etc.
Ce inseamna asta? Bani adusi la bugetul de stat. Cati bani? multi, incredibil de multi.
R.A.R.`ul spune ca au intrat in tara peste 1.4 milioane de masini SH in perioada 1 iunie-1 decembrie 2008. Daca 80% din ele au fost respinse in prima faza la ITP, asta inseamna ca 1.2 milioane de masini s`au reintors la ITP, deci 2.6 milioane de "plati" au fost la ITP in 6 luni.
Hai sa facem un calcul simplu.
70 Ron (in medie cam atat costa un ITP) = 20 euro (in vremea aia a fluctuat de la 3.2 pana la 3.7 euro)
20 euro x 2.6 milioane = 52 milioane de euro.
1 pereche de numere rosii = 1.3 euro. Daca ai fost respins sigur ai mai scos o pereche. Din cauza ca programarile la RAR facute in noiembrie te obligau sa faci ITP`ul, in marea majoritate a partilor tarii prin, cel mai devreme, ianuarie, punem o medie de 2 numere rosii pentru fiecare masina.
2.6 x 1.4 milioane = 3.64 MILIOANE DE EURO.
Asigurare pe 1 luna, in medie 20 euro. 10 euro pentru cilindree mica, 30-40 euro pentru motoare mari.
20 euro x1.4 milioane = 28 milioane de euro
Din astea 3 = 83.64 milioane de euro doar din taxa pe numere, itp si asigurare.
Acum probabil se fac 10% din banii astia intr`un an intreg, nu in 6 luni. Deci, e mai buna noua taxa?
Nu mai punem piesele pentru reparat (producatorii, imporatorii, vand piesele) = oameni care sunt platiti, nu ii trimite nimeni in somaj = taxe la stat.
+ ca, Vozganian a zis bine, o masina veche, trebuie sa aiba taxa mica, pentru ca viata ei e mult mai mica, decat la una noua, care oricum, polueaza cu "putin" mai putin. Deci hai sa nu mai ne furam caciula unu, altuia.

De ce ne afecteaza pe toti?
Pentru ca ne sunt incalcate drepturile, am citit multi maimutoi care ziceau "pe mine nu ma itereseaza, am masina inmatriculata", " nu am masina, nu ma intereseaza".
Bai gorila cu ceafa cat capu`, si minte cat mine la 3 luni (nu ca acu` asi avea mai multa), pai te afecteaza si pe tine, pentru ca daca tu nu iesi in strada altaturi de aia care se lupta pentru scopul lor, "bufonii" astia din conducere o sa zica, " a, deci le comvine, bun, care drept mai putem incalca?"

Sunt mandru intradevar, ca EU, da, EU, am organizat primul protest anti taxa auto, in Brasov, dupa care am ajutat la organizarea celorlalte in tara.

Stiu ca ati auzit peste tot, detoate despre taxa, dar credeti`ma ca asta noua e mult mai proasta.

Noi sa fim sanatosi, ca belelele curg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu