luni, 18 februarie 2013

Deschidere FOTE2013

FOTE = Festivalul Olimpic al Tineretului European sau:
   Un fel de mini-olimpiada, cel mai mare eveniment sportiv organizat de Romania post-comunista.
   Cand stai si te gandesti ca prezenti la deschiderea acestui eveniment a fost presedintele CIO, premierul  Romaniei, presedintele Comitetului Olimpic European, adica oameni foarte, foarte importanti in olimpism (un fel de Sepp Blatter si Michel Platini in fotbal) te astepti la o deschidere serioasa, eleganta, de bun simt, cu anumite intruziuni culturale ale regiunii Transilvanene, niste coregrafii care sa coste putin, dar sa fie de efect.          
  Te astepti la o transmisiune TV de inalta calitate, care sa reprezinte evolutia mass-media din Romania.

  Gata cu asteptarile. Cum a fost de fapt:
2 Prezentatori total nepregatiti pentru un asemenea eveniment, care balbaiau si limba romana, dapai franceza sau engleza.
O parada a competitorilor. Seaca, rece, simpla.
Aprinderea tortei olimpice. Asta a fost singurul moment care sincer m-a miscat, mi-a transmis un sentiment de bucurie, mandrie. Covaliu intradevar prin zambetul lui sincer, mi-a transmis o emotie. Dupa care am vazut cum arata torta olimpica, aia de la stadion. Mi-a trecut toata emotia si am revenit cu picioarele pe pamantul sarac al Romaniei.
Au urmat niste snow-board-isti lipsiti de pregatire probabil, avand in vedere ca nu faceau nimic spectaculos. Adica nu am vazut nimic ce nu as putea vedea intr-un weekend in Poiana Brasov.
Eh... si acum vine cireasa de pe tort. Supremul Show ! Momentul mult asteptat de 3000 de oameni !
Doua concerte fabuloase sustinute de Trupa Sensor si de marea, giganta, prea fericita/neprihanita/iscusita INNA.

 Eh, aici am ce sa spun. Sensor au batut in niste butoaie 5 minute. Gata, am spus. Da, stiu, o sa va intrebati... "atat?" Da. Atat. Au batut in butoaie 5 minute.
 INNA: Vai de tine mama. Vai de tine, esti jalnica. Nu ai nici o treaba cu muzica, nu stii sa canti. Nu doar pentru ca nu ai voce. Ci pentru ca nu ai ureche, nu stii sa tii ritmul, falsezi odata la doua secunde. Esti absolut degeaba.



 Incheiere: Nu suntem in stare sa organizam o deschidere de mini-jocuri olimpice. Nu suntem in stare nu pentru ca nu avem oameni valorosi care ar putea face acest lucru, ci pentru ca interesele administratiei sunt incontinuare sa fure, de peste tot. Si uite asa ne-am mai batut inca o data joc de noi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu